zum Inhalt

 

Lueskow,  Renée

"The level happens"  : non-native English-speaking teachers’ views on learning, using, and maintaining English

Rostock : Universität , 2016

https://doi.org/10.18453/rosdok_id00001831

http://purl.uni-rostock.de/rosdok/id00001831

Abstract:

This qualitative study examines German non-NESTs’ perceptions of their foreign language skills, describing the language change they have observed since entering the profession. The research questions posed were whether the teachers notice differences, positive or negative, in their English after so many years of teaching, and, if so, if these differences affect them in any way. Data stem from semi-structured interviews, site visits, and can-do lists in which teachers were asked about how they learned English and how they evaluate their current levels as teachers and users of the language.

Dissertation Open Access


Einrichtung :
Philosophische Fakultät
Gutachter :
Linke,  Gabriele  (Prof. Dr.)
Nieke,  Wolfgang  (Prof. Dr.)
Klippel,  Friederike  (Prof. Dr.)
Jahr der Abgabe:
2012
Jahr der Verteidigung:
2013
Sprache(n) :
Englisch
übersetzter Titel :
Die (Sprach)ebene ergibt sich von selbst :
wie EnglischlehrerInnen ihre Fremdsprache lernen, nutzen, und erhalten
übersetzte Zusammenfassung :
Die vorliegende qualitative Studie widmet sich der Frage, wie deutsche Non-NESTs die Entwicklung ihrer Fremdsprachenkenntnisse wahrnehmen. Sie beschreibt auch Veränderungen in der Sprachkompetenz, die diese Lehrerinnen und Lehrer seit ihrem Berufseintritt bei sich beobachtet haben. Anhand von Einzelinterviews, Selbsteinschätzungsbögen und Hospitationen werden sowohl Bereiche eruiert, in denen die Probanden Sprachverluste wahrnehmen, als auch solche, in denen sie einen Sprachzuwachs empfinden.
Schlagworte:
language learning, foreign language teachers, language maintanence, Fremdsprachenerwerb, Fremdsprachenlehrer
DDC Klassifikation :
420 Englisch
URN :
urn:nbn:de:gbv:28-diss2016-0145-2
Persistente URL:
http://purl.uni-rostock.de/rosdok/id00001831
erstellt am:
2016-12-19
zuletzt geändert am:
2018-06-30
Volltext