Titel: |
Simulation and digital game-based learning in software engineering education: an integrated
approach to learn software engineering methods |
|
Beteiligte Personen: |
Jöran Pieper[VerfasserIn] |
|
1144986478 |
Peter Forbrig
, Prof. Dr.[AkademischeR BetreuerIn] |
|
17308351X |
|
Universität Rostock, Fakultät für Informatik und Elektrotechnik |
Michael Goedicke
, Prof. Dr.[AkademischeR BetreuerIn] |
|
121927970 |
|
Universität Duisburg-Essen, paluno, The Ruhr Institute for Software Technology |
Oliver A. Lüth
, Prof. Dr.[AkademischeR BetreuerIn] |
|
173128769 |
|
Hochschule Stralsund, Fakultät für Elektrotechnik und Informatik |
|
Beteiligte Körperschaften: |
Universität Rostock, Fakultät für Informatik und Elektrotechnik[Grad-verleihende Institution] |
|
10085032-7 |
|
|
Zusammenfassung: |
The Integrated Approach proposed in this thesis introduces students to Software Engineering
(SE) methods demanded by industry and curriculum guidelines. To increase the transferability
of competencies (knowledge, skill, and attitudes) gained, the generalist SEMAT Essence
approach gets utilized. The Integrated Approach, deeply grounded in learning theories,
integrates tools, learning games, and activities into phases, each addressing its
respective learning objectives and building upon each other. The evaluation of a case
study conducted with students indicates the utility of the approach.
[Englisch] |
|
Dokumenttyp: |
|
Einrichtung: |
Fakultät für Informatik und Elektrotechnik |
|
Sprache: |
|
Sachgruppe der DNB: |
000 Allgemeines, Wissenschaft |
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen |
|
|
Veröffentlichung / Entstehung: |
Rostock
Rostock: Universität Rostock
|
2017
|
|
|
Identifikatoren: |
|
|
Zugang: |
frei zugänglich (Open Access)
|
|
Lizenz/Rechtehinweis: |
alle Rechte vorbehalten Das Werk darf ausschließlich nach den vom deutschen Urheberrechtsgesetz festgelegten Bedingungen genutzt werden. |
|
|
RosDok-ID: |
rosdok_disshab_0000001814 |
erstellt / geändert am: |
21.11.2017 / 08.08.2023
|
Metadaten-Lizenz: |
Die Metadaten zu diesem Dokument sind gemeinfrei (CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication). |